Międzynarodowy Festiwal Kina Autorskiego Quest Europe (Edycja 2012)

Do konkursu VIII MFKA Quest Europe, który odbywa się pod honorowym patronatem JERZEGO HOFFMANA zgłoszono 207 filmów!!!

Są wśród nich obrazy z Niemiec, Francji, Chin, Izraela, Egiptu, USA, UK, Hiszpanii, Bułgarii, Rosji, Białorusi, Węgier, Portugalii, Meksyku, Chorwacji, Czech, Mołdawii i Polski. 70 % z nich to fabuły.

Najwięcej filmów, poza produkcjami rodzimymi, nadeszło z Rosji, Hiszpanii i Węgier.
Do głównego konkursu zakwalifikuje się około 20 filmów. Zostaną wyświetlone w kinie Nysa podczas Wielkiego Finału festiwalu w dniach 24-26 sierpnia br.
Ponadto w Nysie sekcja pokazów specjalnych, w tym cykl KINO Z GWIAZDAMI.

Filmy oceniać będzie jury w składzie: Adrianna Biedrzyńska, Katarzyna Figura, Mariusz Kiljan, Jean Paul Fuenzalida, Charles Michael Duke, Antonio Casciaro.


Katarzyna Figura
Jedna z najlepszych polskich aktorek filmowych, teatralnych i telewi-zyjnych, w roku 2011 odebrała Wielki Ukłon Quest Europe. W 1985 r. ukończyła PWST w Warszawie, edukację kontynuowała w paryskim Conservatoire d’Art Dramatique. W połowie lat 80., jeszcze przed ukończeniem szkoły aktorskiej, wystąpiła w epizodach u znanych reżyserów: Krzysztofa Kieślowskiego (Bez końca) i Wojciecha Jerzego Hasa (Osobisty pamiętnik grzesznika). Jej pierwszą dużą rolą była postać Once w Ga, ga. Chwała bohaterom Piotra Szulkina. W tej, jak i kilku późniejszych (w Kingsajzie Juliusza Machulskiego i — w pierwszej głównej roli — w Pierścieniu i róży Jerzego Gruzy), czarowała dziewczęcym urokiem, zmysłowością oraz urodą. Po Pociągu do Hollywood (1987) Radosława Piwowarskiego, gdzie wcieliła się w postać sympatycznej, naiwnej Marioli Wafelek, marzącej o karierze aktorki w Stanach Zjednoczonych, została nazwana symbolem seksu oraz polską Marilyn Monroe. Uważa się[kto?], że w filmie Kingsajz (1987) zagrała jedną z najseksowniejszych scen w historii polskiego kina. Pomimo to, stać ją było na tworzenie ról dramatycznych, czego najlepszym przykładem jest mało znany film pt. W klatce z 1988. Wkrótce spróbowała również kariery międzynarodowej. Wystąpiła w rolach drugoplanowych w produkcjach węgierskich (m.in.u Miklósa Jancsó), czechosłowackich, hiszpańskich, włoskich, a także drugorzędnych francuskich, a nawet w jednym z odcinków erotycznej serii Zalmana Kinga Wspomnienia czerwonego pantofelka. Wyjątkiem były, wprawdzie epizody, ale w uznanych filmach u Roberta Altmana — w nagrodzonym na Festiwalu w Wenecji Graczu i Pret-a'-porter. W tym samym czasie w filmach krajowych, głównie komediach, kontynuowała z różnymi modyfikacjami charakterologicznymi pamiętany z Pociągu do Hollywood model naiwnej, zmysłowej dziewczyny, epatującej erotyzmem i podkreślającej swoją seksualność. W nieco inny sposób wprowadził aktorkę do swoich filmów Andrzej Kondratiuk (Mleczna droga, gdzie zagrała Śmierć, Wrzeciono czasu i Słoneczny zegar), który w tych osobistych, filozoficznych obrazach wydobył z Figury delikatność i — nie rezygnując z podkreślania atutów fizycznych — piękno, będące u niego częścią malowniczej przyrody. Postaciom stworzonym pod koniec lat 90. do powabu i wdzięku dodała autoironię, siłę i determinację. Próbkę komediowego talentu dała w Kilerze, przeboju kasowym Juliusza Machulskiego. Krytyka wysoko oceniła jej drugoplanowe role w Ajlawju Marka Koterskiego (za którą otrzymała pierwszą nagrodę na FPFF w Gdyni), Historiach miłosnych Jerzego Stuhra i Zakochanych Piotra Wereśniaka, gdzie wcieliła się w postać pani Bobickiej. W tym czasie zaczęła pojawiać się w telewizyjnych sitcomach jako „special guest star”. Nie rezygnując z dowcipnych, a nawet parodystycznych wcieleń swojego młodzieńczego wizerunku (np. w Szczęśliwego Nowego Jorku Janusza Zaorskiego, czy Karierze Nikosia Dyzmy Jacka Bromskiego, także epatująca dosłowną erotyczną napastliwością Podstolina w Zemście Andrzeja Wajdy), od początku XXI wieku częściej wybiera role bogatszych wewnętrznie, często udręczonych lub rozczarowanych życiem doświadczonych kobiet. Taka była m.in. w wyrazistym epizodzie w Pianiście Romana Polańskiego, w Ubu Królu Szulkina (druga nagroda w Gdyni) i — przede wszystkim — w Żurku Ryszarda Brylskiego.

Adrianna Biedrzyńska
Aktorka filmowa i teatralna, w latach 80. jedna z czołowych gwiazd polskiego filmu. W teatrze zadebiutowała w 1983 roku, jeszcze przed ukończeniem studiów w PWSTTviF w Łodzi (1984). W latach 1984-89 związana była z Teatrem Nowym w Warszawie. Występowała też na deskach „Sceny Prezentacje”. Zadebiutowała w filmie Co dzień bliżej nieba (1983), w epizodycznej roli dziewczyny w oknie wystawowym. Rok później nastąpił właściwy debiut w filmie Marka Nowickiego Miłość z listy przebojów, w którym zagrała główną rolę Elizy. Lata 1986-88 były dla aktorki wyjątkowo owocne, zarówno jeśli chodzi o ilość, jak i jakość ról. W 1986 roku pojawiła się w serialu Blisko, coraz bliżej Zbigniewa Chmielewskiego, filmie produkcji ZSRR Borys Godunow Siergieja Bondarczuka, w Maskaradzie Janusza Kijowskiego oraz w filmie Ucieczka z serii „Kronika wypadków”, za rolę w którym otrzymała wyróżnienie na FPFF w Gdańsku w kategorii Młode Kino Polskie. W 1987 roku zagrała w serialu Janusza Sztwiertni Komediantka oraz w filmie Jedenaste przykazanie. Rok później miała okazję współpracować z Krzysztofem Kieślowskim na planie Dekalogu IV, w którym stworzyła przejmującą kreację Anki, obok Janusza Gajosa w roli jej „ojca”. Także w 1988 roku dostała, wraz z kilkoma innymi polskimi aktorami, szansę występu u węgierskiego mistrza Istvána Szabó w filmie Hanussen. W tym samym roku wystąpiła jeszcze w roli więźniarki w filmie Kornblumenblau Leszka Wosiewicza, w telewizyjnej wersji Mistrza i Małgorzaty Macieja Wojtyszki, w Piłkarskim pokerze, Niezwykłej podróży Baltazara Kobera i filmie Schodami w górę, schodami w dół.

W 1989 roku zagrała rolę dziennikarki w pamiętnym 300 mil do nieba Macieja Dejczera, w 1991 – rolę Ewy w Obywatelu świata (obok Jana Frycza) , jak również Ewę w filmie Nad rzeką której nie ma. Rok 1992 przyniósł z kolei okazję współpracy z Andrzejem Wajdą na planie filmu Pierścionek z orłem w koronie, a 1993 – z Filipem Bajonem, u którego zagrała główną rolę w Lepiej być piękną i bogatą oraz z Barbarą Sass (Pajęczarki).W 2005 roku po 12 latach przerwy aktorka powróciła na duży ekran rolą prostytutki w filmie Emily Atef Molly’s Way. W 2009 roku zagrała panią pedagog w filmie Moja biedna głowa. W 2010 roku zagrała tytułową rolę w filmie Wszystkie ręce umyte. Sprawa Barbary Blidy oraz w obrazach Mała matura 1947 oraz Weekend. Aktorka jest laureatką Nagrody im Stanisława Wyspiańskiego za dokonania aktorskie (1988), Nagrody Aktorskiej im. Zbyszka Cybulskiego (1989), Wiktora (1990) oraz Złotej Kaczki dla Najlepszej Aktorki w 1994 roku. Obecnie studentka podyplomowych studiów reżyserii i scenariopisarstwa w PWSFTiT w Łodzi.

Marcin Kiljan
Wybitny polski aktor i piosenkarz, arcymistrz aktorskiej interpretacji piosenki. Swoje pierwsze role kinowe zagrał w produkcjach Jana Jakuba Kolskiego (pastuch w Jańciu wodniku (1993) i w roli Ściborka w Cudownym miejscu (1994). Urodzony w 1970 roku, tuż przed ukończeniem wrocławskiej Państwowej Wyższej Szkoły Teatralnej, w 1994 roku został laureatem XV Przeglądu Piosenki Aktorskiej we Wrocławiu, za wykonanie własnej wersji piosenki Stinga pt. Księżyc nad Burbon Street. Występował w teatrach wrocławskich: Muzycznym Capitol (1994, 2002-2003), K2 (1995), 12 (1998), Komedia (2006) i Teatrze na Woli w Warszawie (2005). W 2002 roku otrzymał Odznakę Zasłużonego Działacza Kultury. W grudniu 2007 r. Mariusz Kiljan objął stanowisko dyrektora Wrocławskiego Teatru Piosenki. Na małym ekranie występował w serialach (Hela w Opałach, M jak miłość, Na dobre i na złe i sitcomach (Lokatorzy, Świat według Kiepskich).

Jean Paul Fuenzalida
Urodzony w 1979 r. w Santiago (Chile), w wieku 4 latach przenosi się z rodziną do Szwajcarii. Dorasta w Fribourg, gdzie studiuje ekonomię i sztukę (fotografia i malarstwo). Po latach doświadczenia zawodowego, decyduje kontynuować swoja karierę w świecie sztuki i rozpoczyna studia na Uniwersytecie Sztuki i Design’u w Genewie. W 2003 roku współpracuje jako fotograf przy sztuce teatralnej el poder no esta en la calle, w reżyserii Alexandre Gariplerden. W 2005 r., galeria l’Appartement w Montreux wystawia jego projekt fotograficzny mi casa es su casa, serie portretów ludzi w ich codziennym środowisku w lekko zaskakującej inscenizacji.Absolwent reżyserii filmowej na Uniwersytecie Sztuki i Design’u w Genewie w 2009r, pracuje nad wieloma projektami filmowymi zarówno jako reżyser jak i operator filmowy.

Wybrana filmografia: Jako reżyser:
2011 My Model, film dokumentalny, 5x10 min – (w montażu), 2011 Winobranie, film dokumentalny, 75 min, 2009 One Hour of rushes (find footage) 55 min – Montreux Jazz Festival, 2009 Mechanist, film animowany, 5 min – zespół muzyczny Tweek, 2009* Switzerland?, mikrodokument, 9x30 sec, praca dyplomowa, 2008* Répétition Mécanique , film dokumentalny, 26 min – dostępny na DVD HEAD 2008, 2008* Como , vjing , 18 min, 2007 D(e)nses, film dokumentalny, 52 min, 2006* Everyday the same way, film dokumentalny, 26 min, 2006* Every Saturday Night, film dokumentalny, 12 min, 2006* Déplacement d’hémisphères, film dokumentalny, 26 min, 2006 Ouiiizzz, film animowany, 6 min.
Jako scenarzysta: 2011 Writers guild, film dlugometrażowy – (on going), 2008* The greatest writer of the 20th century (współtwórca).
Jako operator filmowy: 2008 www.Evelynecurty.ch, 2008 Une histoire nipponne, de Kevin Haefelin (film krótkometrażowy), 2007* Amo Domo, de Margherita Cascio (film krótkometrażowy), 2007 Secret of the Zombie, A. Gariplerden (musical), 2005 G. Zbinden & Gary Lucas – live capture.
Jako pierwszy asystent reżysera: 2008* 365+1, de Claudia Dessolis (film krótkometrażowy), 2008* Numéro, de Claudia Dessolis (film krótkometrażowy).
Jako inżynier dźwięku: 2008* A ton image, de JP Delacour (film krótkometrażowy)

Charles Michael Duke
Reżyser, scenarzysta, producent filmowy, dziennikarz radiowy. Pochodzi z Seszeli. Absolwent archeologii na uniwersytecie w Londynie. W wieku 20 lat wydał cieszącą się uznaniem książkę Twenty-Five Chapters. Samouk w dziedzinie produkcji filmów i reżyserii. Częstym tematem jego filmów jest życie mieszkańców metropolii. Jego pierwszy film krótkometrażowy z 2006 r. The Fighth został wyświetlony w kanadyjskiej i brytyjskiej telewizji. Kolejne filmy doczekały się prezentacji na wielu prestiżowych festiwalach w Europie. Jest ponadto prezenterem radiowym, który podczas swoich audycji przybliża słuchaczom świat filmu i muzyki filmowej. Obecnie w trakcie zdjęć do filmu fabularnego Great Britajn, którego akcja rozgrywa się w Londynie i Zielonej Górze (z udziałem. m.in. Marzeny Więcek i Marzeny Trybały; premiera filmu w 2014 r.).


Antonio Casciaro
Dyrektor Międzynarodowego Festiwalu Filmowego ARES odbywającego się na Sycylii we Włoszech. Ekspert w dziedzinie socjologii sztuki oraz komunikacji wizualnej. Wykładowca socjologii na Uniwersytecie w Katanii oraz szef zespołu badawczego na temat działalności interkulturowej przy Krajowym Centrum Badańi Rozwoju w Rzymie. Obecnie zajmuje się planowaniem procesów medialnych oraz transformacji wizualnej, kulturalnej oraz społecznej. Ares Media and Film Festiwal prezentuje co roku najlepsze filmy z całego świata, poza prezentacją filmów podczas festiwalu odbywają się wystawy, wykłady, seminaria, koncerty i inne wydarzenia artystyczne.

Ivan Lopatin
Rosyjski producent, reżyser dźwięku, dystrybutor filmowy. Założyciel moskiewskiej wytwórni filmowej „Leevandia Entertainment Company”. W 2006 roku ukończył studia na kierunku produkcja dźwięku na uniwersytecie w Petersburgu (Saint-Petersburg University of Humanities and Social Sciences). Swoją karierę rozpoczął w roli drugiego reżysera w prestiżowej moskiewskiej wytwórni Mosfilm (najstarsza rosyjska wytwórnia filmowa założona w 1920 r. Kilka lat później ukończył studia podyplomowe na kierunku produkcja filmowa w The Postgraduate School of Screenwriters and Film Directors. W roku 2010 Ivan założył własną wytwórnię filmową „Leevandia Entertainment Company”, która jest uznaną firmą produkcyjną i dystrybucyjną promującą kino rosyjskie za granicą oraz przybliżającą kino światowe rosyjskiej publiczności. Leevenadia była pierwszą rosyjską wytwórnią filmową promującą rosyjskie filmy krótkometrażowe na festiwalach filmowych za granicą. W tym samym roku Ivan wziął udział w Kampusie Talentów na Międzynarodowym Festiwalu Filmowym Berlinale, a rok później w warsztatach dla producentów Producer Network, będących częścią Międzynarodowego Festiwalu Filmowego w Cannes. Kilka z jego produkcji jak Sea of Desires i Ambitious otrzymało szereg nagród na międzynarodowych festiwalach filmowych. Po wyprodukowaniu wielu filmów krótkometrażowych, Ivan zajął się obecnie produkcją filmów pełnometrażowych.

HONOROWI CZŁONKOWIE JURY:
Maryla Makowska-Kalinowska i Bogdan Kalinowski Najsłynniejsza polska para kinomanów. Obejrzeli wspólnie ponad 10 tysięcy filmów w kinie. Od wielu, wielu lat wspólnego życia nie opuścili żadnej kinowej premiery i żadnego liczącego się polskiego festiwalu filmowego. Powstały o nich 3 filmy dokumentalne, m.in. Inna Bajka w reżyserii Marzeny Więcek (premiera telewizyjna filmu odbyła się w telewizji Planete w 2007 r.). Byli niejednokrotnie gośćmi ogólnopolskich programów telewizyjnych, a także laureatami specjalnych wyróżnień festiwalowych za wielką filmową pasję, m.in. Jancio Wodnika na festiwalu Prowincjonalia we Wrześni oraz Wielkiego Ukłonu na III edycji Quest Europe.


W konkursie przyznane zostaną następujące nagrody:

GRAND PRIX ZA NAJLEPSZY AKTORSKI FILM FABULARNY
GRAND PRIX ZA NAJLEPSZY FILM DOKUMENTALNY
NAGRODA SPECJALNA LUBUSKIEJ SZKOŁY TELEWIZJI I FILMU
NAGRODA PUBLICZNOŚCI
DAMSKIE SKRZYDŁO – nagroda specjalna dla najlepszego filmu wyreżyserowanego przez kobietę.(przyznawana od ubiegłego roku. Damskie skrzydło 2010 przyznała Pani Joanna Szczepkowska, Damskie skrzydło 2012 Pani Marzena Trybała).
W roku 2012 nagrodę przyzna Katarzyna Figura.

WYRÓŻNIENIA
Przyznane zostaną ponadto nominacje do nagród im. Jana Machulskiego w kategoriach:
NAJLEPSZA REŻYSERIA
NAJLEPSZY SCENARIUSZ
NAJLEPSZY MONTAŻ NAJLEPSZE ZDJĘCIA
NAJLEPSZY AKTOR
NAJLEPSZA AKTORKA
NAJLEPSZY FILM DOKUMENTALNY

Nagrody im. Jana Machulskiego to posiadające 6-letnią tradycję nagrody podsumowujące roczny dorobek polskiego kina niezależnego. Są najbardziej prestiżową nagrodą filmową przeznaczoną dla polskich filmowców tworzących w nurcie kina niezależnego, nagrodą, która promuje dokonania młodych twórców filmowych i pomaga im zaistnieć w zawodzie. Głównymi organizatorami i koordynatorami nominacji OFFskarowych są: Fundacja Laterna Magica Bogusława Lindy i Macieja Ślesickiego oraz Stowarzyszenie Filmforum.

FESTIWAL ODBYWA SIĘ DZIĘKI WSPARCIU FINANSOWEMU ZARZĄDU WOJEWÓDZTWA LUBUSKIEGO, PREZYDENTA MIASTA ZIELONA GÓRA, STOWARZYSZENIA FILMOWCÓW POLSKICH ORAZ WÓJTA GMINY ŚWIDNICA

W miniony piątek (1 czerwca 2012) organiza- torzy MFKA Quest Europe podpisali umowę partnerską z EUROPEJSKIM NIEZALEŻNYM FESTIWALEM FILMOWYM ECU, odbywającym się w Paryżu. Efekty współpracy zobaczyć będzie można już podczas tegorocznej edycji Quest Europe, gdzie zaprezentujemy filmy nagrodzone na tegorocznej edycji ECU. Filmy nagrodzone na Quest Europe „pojadą” z kolei do Paryża i obejrzy je w marcu 2013 roku publiczność z całego świata! Podczas ECU 2013 ekipa Quest Europe będzie reprezentować Polskę. ÉCU Europejski Festiwal Filmów ma na celu odkrywanie najwybitniejszych obrazów współczesnego kina niezależnego oraz popularyzację wizjonerów kina z całego świata. Co roku goście festiwalu mają okazję obejrzeć filmy niezależne prezentowane w 15 kategoriach, przy czym aż 7 z nich dostępnych jest dla twórców pochodzących spoza Europy (obu Ameryk, Australii, Afryki i Azji). Filmy te walczą w konkursie o 25 nagród przyznawanych przez członków jury, pochodzących z całego świata i będących istną inspiracją zarówno dla widzów jak i twórców. Przez ostatnie siedem lat działalności ÉCU zyskał dużą uwagę europejskich mediów ułatwiając niezależnym twórcom zdobycie uznania wśród mediów i publiczności. ÉCU zwany często „europejskim Sundance” stanowi znakomitą arenę dla zdolnych i kreatywnych twórców filmów niezależnych umożliwiającą im zaprezentowanie ich projektów kochającej kino publiczności. Następna, ósma edycja ÉCU Europejskiego Festiwalu Filmów Niezależnych odbędzie się w Paryżu w dniach 29-31.03.2013.


Imprezy towarzyszące festiwalowi

WYSTAWA FOTOGRAFII I GRAFIK

W ramach Quest Europe 2012 oglądać będzie można kilka wystaw, jedną z nich już od 30 czerwca w Piekarni Cichej Kobiety przy ul. Fabrycznej 13 w Zielonej Górze: Wystawa zbiorowa prac fotograficznych i graficznych tegorocznych absolwentów LUBUSKIEJ SZKOŁY FOTOGRAFII działającej przy Akademii Twórczych Poszukiwań w Zielonej Górze, wykonane pod okiem dr Ewy Jędrzejowskiej (grafika), Marka Lalko (fotografia artystyczna) i Marka Sarnowskiego (fotografia analogowa).
Wernisaż: 30.06.2012, godz. 17.30, Piekarnia Cichej Kobiety, Zielona Góra

SPOTKANIE Z JERZYM HOFFMANEM
W sobotę, 21 lipca o godzinie 18.00 w letnickim zborze organizujemy spotkanie z Jerzym Hoffmanem, uświetnione pokazem filmu Bitwa Warszawska 1920. Spotkanie poprowadzi redaktor Radia Zachód Andrzej Winiszewski. W programie wieczoru przewidywana jest także promocja książki Kuszenie Pana Jerzego / Hoffman piórem lubuskich poetów oraz minirecital skrzypcowy Jakuba Kotowskiego – koncertmistrza zielonogórskiej filharmonii i inne niespodzianki artystyczne!


Recital Adrianny Biedrzyńskiej

Kabaret Słoiczek po cukrze

Spektakl GO teatru Terminus a Quo

Wystawa plakatów filmowych

Koncerty muzyki filmowej


i wiele innych atrakcji artystycznych!

Organizacja festiwalu

Pod honorowym patronatem Jerzego Hoffmana
Dyrektor festiwalu Marzena Więcek
Dyrektor techniczny i finansowy Grzegorz Czajka
Menager ds. kontaktów zagranicznych Marta Kowal
Graficy: Ilona Politowicz, Jacek Mariasz
Biuro prasowe: Czesław Markiewicz, Jacek Kasprzycki

Organizatorzy:
Akademia Twórczych Poszukiwań
Lubuska Szkoła Telewizji i Filmu
Lubuska Szkoła Fotografii ul. Festiwalowa 3, 65-520 Zielona Góra
www.akademia.zgora.pl

Stowarzyszenie Jeszcze Żywych Poetów
ul. Objazdowa 15 a, 65-752 Zielona Góra
Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć.

Pracownia Promocji Sztuki
ul. Jedności 44a/3, 65-018 Zielona Góra
Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć.

Współorganizator:
ODRA FILM Instytucja Kultury Województwa Dolnośląskiego,
www.odra-film.wroc.pl

Partnerzy festiwalu:
Województwo Lubuskie
Miasto Zielona Góra
Stowarzyszenie Filmowców Polskich
Gmina Świdnica
Związek Artystów Scen Polskich Oddział w Warszawie
Polskie Stowarzyszenie Estradowe POLEST
Uniwersytet Zielonogórski / Wydział Ekonomii i Zarządzania
Stowarzyszenie Filmforum
Fundacja Edukacji i Sztuki Filmowej Macieja Ślesickiego i Bogusława Lindy LATERNA MAGICA

Zagraniczne festiwale partnerskie:
BUSHO – Budapest Short Film Festival / Węgry
Chicago Independent Film Festival / USA
Porto International Short Film Festival / Portugalia
Moscow Short Film Festival / Rosja
ALTER-NATIVE International Short Film Festival / Rumunia
La Boca Del Lobo International Film Festival / Hiszpania
A.RE.S. Film And Media Festival / Włochy
Perpetum Mobile International Film Festival / Białoruś

Patroni honorowi:
Reżyser JERZY HOFFMAN
Marszałek Województwa Lubuskiego Elżbieta Polak
Wojewoda Lubuski Marcin Jabłoński
Poseł na Sejm RP Bożenna Bukiewicz
Prezydent Miasta Zielona Góra Janusz Kubicki
Wójt Gminy Świdnica Adam Jaskulski

Patroni medialni:
Miesięcznik Kino
TVP Gorzów Wlkp.
RTV Lubuska
Telewizja Odra
Radio Zachód
Radio Zielona Góra
Radio Plus
Gazeta Lubuska Gazeta Wyborcza
Gazeta Regionalna
Pismo Obywatelskie Puls
Życie nad Odrą
Stopklatka
Portal filmowy.pl
Portal cinema.pl
Portal Ziemia Lubuska
Portal Co, gdzie, kiedy

Sponsorzy:
Bank PKO BP Oddział w Zielonej Górze
Carbo Holding Sp.z.o.o. K
ostrzyńsko-słubicka Specjalna Strefa Ekonomiczna
Ruben Hotel
Polskie Górnictwo Naftowe i Gazownictwo S.A.
Oddział w Zielonej Górze
PKS Zielona Góra
Elektrociepłownia „Zielona Góra” S.A.
Gaz Stal
Duber
Textildruk
Pensjonat Gregor
Zajazd Pocztowy
Karczma Sami Swoi
Magreg Bis
JPJ Auto – Toyota
Restauracja Sphinx
Monolith Video
Minibrowar Haust
www.quest-europe.eu


Lubuskie filmowo nakręcone, czyli promocja regionu poprzez festiwale filmowe

Tylko najlepsze lubuskie projekty mają szansę na wsparcie z budżetu województwa. Tak jest w przypadku Stowarzyszenia Jeszcze Żywych Poetów oraz Klubu Kultury Filmowej w Zielonej Górze, które otrzymały dofinansowanie na imprezy filmowe, które będą promować Lubuskie. Festiwal Quest Europe i Lubuskie Lato Filmowe to markowe imprezy, które cieszą się dużą rozpoznawalnością.

Zarząd Województwa Lubuskiego w otwartym konkursie dla organizacji pozarządowych podjął decyzję o podziale dotacji na promocję województwa poprzez organizację festiwali filmowych. Dofinansowanie otrzymali organizatorzy VIII Międzynarodowego Festiwalu Kina Autorskiego Quest Europe 2012 oraz 41. Lubuskiego Lata Filmowego – Łagów 2012. Obydwie imprezy cieszą się ogromną popularnością i uznaniem środowiska twórczego w Polsce.

Jerzy Hoffman patronem Quest Europe
Pięćdziesiąt tysięcy złotych na promocję województwa otrzymał festiwal Quest Europe. Po winnicach lubuskich będzie jeździć festiwalowa limuzyna, a honorowy patronat nad Międzynarodowym Festiwalem Kina Autorskiego Quest Europe objął wybitny reżyser filmowy Jerzy Hoffman – jeden z najpopularniejszych współczesnych reżyserów, adaptator Trylogii Sienkiewicza i innych dzieł zaliczanych do kanonu polskiej literatury. Pierwszy polski twórca filmu fabularnego w technologii 3D – 1920 Bitwa Warszawska, który zaprezentuje podczas finału Quest Europe 2012. W roku 2009 został nagrodzony Wielkim Ukłonem Quest Europe, a w 2011 – odebrał od dyrekcji Państwowego Instytutu Sztuki Filmowej nagrodę króla polskiego filmu historycznego. W tym roku w Jury Quest Europe zasiądą: Katarzyna Figura, Adrianna Biedrzyńska, Mariusz Kiljan, Charles Duke, Jean Paul Fuenzalida, Antonio Cascario i Ivan Lopatin.